Algemeen abonnement

Wat is het Abonnementenportaal van Hilti en hoe krijg ik er toegang tot?

Het Abonnementenportaal van Hilti is ontworpen voor klanten om hun Hilti-software en abonnementen te beheren. Voor bepaalde software is het zelfs mogelijk om gebruikerstoegang voor software te beheren. Het is ontworpen om je alle belangrijke details over jouw abonnementen (abonnement ID, inkoopordernummer, volgende hernieuwingsdatum, licentiehoeveelheid enz.) te tonen.

Als jouw bedrijf al een abonnement bij Hilti heeft, is het Abonnementenportaal toegankelijk via de onderstaande link. Open simpelweg de link en gebruik je e-mail en wachtwoord dat je tijdens het registratieproces hebt gekozen.​​ De beheerder (degene die de software heeft aangekocht) kan ook eenvoudig toegang tot het Abonnementenportaal krijgen door te klikken op de activeringslink in de e-mail die bij de aankoop van het abonnement is ontvangen.

Waarom moet ik mijn abonnement activeren?

Na aankoop van het abonnement is de laatste stap de activatie van het abonnement. Als beheerder word je gevraagd om het abonnement te activeren. ​​Pas als je abonnement is geactiveerd kan je de software/service die je bestelde gebruiken. Als het abonnement niet geactiveerd is binnen 90 dagen zal het van het Abonnementenportaal verdwijnen zonder enige kosten voor de klant en dan moet een nieuwe bestelling geplaatst worden.​

Hoe kan ik als beheerder mijn abonnement activeren?

  1. Na iedere aankoop van een abonnement ontvangt de beheerder (iemand die de software heeft aangekocht) een e-mail om het abonnement te activeren. Open deze e-mail en klik op actieknop 'Doorgaan om de overeenkomst te accepteren'.​
  2. Lees juridische overeenkomst en klik op de knop 'Abonnement activeren' in de overeenkomst.
  3. Je abonnement is geactiveerd en je kunt de software direct gaan gebruiken.​​

Opmerking:​ 
- Als je geen e-mail hebt ontvangen of als je deze niet kunt vinden kun je je abonnement activeren in het  Abonnementenportaal.​
- Je abonnement moet binnen 90 dagen na je bestelling geactiveerd worden.

 

Wat kan ik als beheerder van abonnementen doen in het Abonnementenportaal?

Als beheerder kan je via de onderstaande link in het Abonnementenportaal komen.​ Als je in het Abonnementenportaal bent en weet welk specifieke abonnement je wilt wijzigen, klik dan op het  menu met de 3 puntjes rechts om de volgende 2 opties te vinden:​

  • Gebruikersbeheer: Beheer je softwaregebruikers en -toegang ​
  • Abonnementen beheren: Beheer je abonnement
    - draag de beheerdersrechten voor het abonnement over op een andere beheerder
    - verander inkoopordernummer​
    - verander betalingsmethode
    - lees juridische software en service-overeenkomst ​
    annuleer abonnement voor de volgende hernieuwing​

Het is belangrijk dat je abonnement is geactiveerd om je abonnement te kunnen beheren. Raadpleeg voor meer informatie de productspecifieke secties.​

 

Hoe kan ik als beheerder mijn rechten overdragen?

  1. Ga naar het Abonnementenportaal via de onderstaande link en log in met je e-mail en het wachtwoord dat je tijdens het registratieproces hebt gekozen.​
  2. Kies het abonnement dat je wilt beheren.
  3. Klik op 'Abonnement beheren'.
  4. Klik dan op 'Beheerdersrechten overdragen'.​
  5. Wijzig de beheerder door een persoon uit de lijst in het pop-upvenster te selecteren of voeg een nieuwe persoon toe aan de lijst.
  6. De nieuwe beheerder krijgt bij de overdracht van de rechten een bevestigingsmail en kan via het Abonnementenportaal bij het overgedragen abonnement komen.

Hoe kan ik als beheerder mijn factureringsgegevens controleren of de softwareovereenkomst downloaden?

  1. Ga naar Abonnementenportaal via de onderstaande link en log in met je e-mail en het wachtwoord dat je tijdens het registratieproces hebt gekozen.
  2. Kies het abonnement dat je wilt beheren.
  3. Klik op 'Abonnement beheren'.​
  4. Om het inkoopordernummer te veranderen, scroll naar beneden naar de sectie Aankoopgegevens en klik dan op de knop 'Bewerken'.
  5. Om je facturen te bekijken, klik op de knop 'Factuur bekijken' op de onderste balk.
  6. Om de juridische overeenkomst te controleren, ga naar de sectie Software- en Serviceovereenkomst en lees de overeenkomst.

Waarom kan ik mijn abonnement(en) niet in het Abonnementenportaal zien?

Heb je het juiste e-mailadres gebruikt om in te loggen? Gebruik de e-mail en het wachtwoord dat je tijdens het registratieproces hebt gekozen.

Heb je ingelogd op de Hilti-webpagina van het land van je registratie? Je zou moeten inloggen op de Hilti-webpagina voor het land dat je tijdens het registratieproces hebt gekozen.