PROFIS Engineering

Waar kan ik meer informatie krijgen over de verschillende licentietypen van PROFIS Engineering?

  1. Zoek de PROFIS Engineering-software-productpagina met behulp van de zoekbalk of het productmenu op je lokale Hilti-webpagina.
  2. Klik op het tabblad 'Versies vergelijken'.
  3. Door te klikken op 'Versies vergelijken' op de PROFIS Engineering productpagina, kan je een overzichtstabel met informatie over de verschillende licentietypes inzien. 
  4. Als jouw bedrijf of jijzelf al een abonnement heeft aangekocht, zal je een label zien met informatie over het licentietype dat je al hebt.

Hoe kan ik PROFIS Engineering-software gratis verkrijgen?

  1. Ga naar onze productpagina om het PROFIS Engineering aanbod te bekijken.
  2. Klik op de knop start '30 dagen proefperiode' (probeer alle premium functies gedurende 30 dagen gratis).
  3. Na 30 dagen krijg je een pop-up om te beslissen of je PROFIS Engineering Premium wilt kopen en onze premium functies wilt blijven gebruiken of kiezen voor de PROFIS Engineering Standard versie met de gratis standaardfuncties.

Hoe kan ik PROFIS Engineering Premium online kopen?

  1. Ga naar de PROFIS Engineering-software-productpagina met behulp van de zoekbalk of het productmenu op je lokale Hilti-webpagina.
  2. Kies de licentie die het best aansluit bij wat jij nodig hebt. Voor meer productdetails, bekijk de licentie-vergelijkingpagina.
  3. Voeg het product aan je winkelwagen toe en reken af.
  4. Je hebt een PROFIS Engineering Premium-abonnement besteld.
  5. Zorg ervoor dat je voor het gebruik van de software het abonnement hebt geactiveerd.

Hoe kan ik het Abonnementenportaal vinden?

De link naar het Abonnementenportaal kan je altijd in je accountmenu vinden. Log gewoon in met je e-mail en het wachtwoord dat je tijdens het registratieproces hebt gekozen. Klik op je naam bovenaan de pagina. Onder het tabblad 'Self-service' worden in de sectie 'Abonnement'  de bestaande software en services weergegeven.

Als beheerder kan je ook rechtstreeks vanuit de PROFIS Engineering-software naar het Abonnementenportaal gaan door te klikken op het menu met 3 puntjes (in de rechterbovenhoek) en naar 'Account beheren' te gaan.

Wat kan ik als beheerder op het Abonnementenportaal doen?

Op het Abonnementenportaal onder het tabblad 'Gebruikers beheren' kan de beheerder het volgende voor een PROFIS Engineering Premium licentie beheren:

  • nieuwe gebruikers toevoegen die de software willen gebruiken;
  • gebruikers verwijderen; en/of
  • gebruikers opnieuw uitnodigen

Op het Abonnementenportaal onder het tabblad 'Abonnement beheren' kan de beheerder het volgende beheren:

  • de rechten van de beheerder aan een andere beheerder overdragen;
  • het type licentie of de licentiehoeveelheid wijzigen;
  • het inkoopordernummer wijzigen;
  • de betalingsmethode wijzigen
  • de software- en serviceovereenkomst lezen; en/of
  • je abonnement voor de volgende verlenging annuleren

Kan ik via het Abonnementenportaal toegang tot PROFIS Engineering krijgen?

Ja, klik in het Abonnementenportaal op 'Software aanmelden' in de rechterbovenhoek en je wordt doorgestuurd naar je PROFIS Engineering-account.

Hoe kan ik als beheerder gebruikers toevoegen om ze toegang tot software te geven?

  1. Ga als beheerder naar je abonnementen.
  2. Kies het abonnement door te klikken op 'Gebruikers beheren' in het menu met 3 puntjes.
  3. Op het tabblad 'Gebruikers beheren' klik je op de knop 'Gebruiker toevoegen' (je wordt gevraagd om gegevens zoals naam, e-mailadres, enz. op te geven om deze gebruiker te kunnen toevoegen).
  4. Nadat je de gebruiker hebt toegevoegd, krijgt deze gebruiker een uitnodigings-e-mail voor toegang tot de software.
  5. Deze gebruiker kan de link in de e-mail volgen en beginnen met het gebruiken van de software na registratie op Hilti.

Hoe kan ik als beheerder meerdere gebruikers tegelijk toevoegen?

Toegang tot Abonnementenportaal

  • Ga als beheerder naar je abonnementen.
  • Kies het abonnement door te klikken op 'Gebruikers beheren' in het menu met 3 puntjes.
  • Klik op 'Gebruiker toevoegen' en kies de optie 'Meerdere gebruikers' in het pop-upvenster.

Sjabloon downloaden en bestand uploaden

  • Het CSV- of XLSX-sjabloon kan worden gedownload. Dit bestand moet worden ingevuld en weer terug worden geüpload. Klik voor het uploaden op 'Zet bestand hier' en kies het bestand dat je wilt uploaden.
  • Nadat het bestand is geüpload, zie je het op het scherm. Klik dan op 'Doorgaan'.

Verificatie en afronding gegevens

  • De geüploade gegevens worden geverifieerd.
  • In het tweede tabblad genaamd 'Onvolledige contacten' worden gebruikers met onvolledige gegevens weergegeven. Zij kunnen bewerkt worden met een 'bewerkknop' zonder dat het bestand nog een keer moet worden geüpload, door de juiste informatie in te voeren en te klikken op 'Opslaan'. Voltooi deze stap voor alle onvolledige contacten.

Foutcontroles

  • Als er duplicaten zijn gevonden, wordt er onder aan de pagina een bericht weergegeven. Houd er rekening mee dat duplicaten worden verwijderd en niet worden verwerkt. 
  • Als alle onvolledige informatie is bijgewerkt, wordt op het tabblad  'Onvolledige contacten' een 0 weergegeven.
  • Onder het tabblad 'Volledige contacten' wordt een lijst met alle volledige gegevens van de contacten weergegeven.

Definitieve bevestiging

  • Door op de knop 'Indienen' te klikken kan de laatste stap van het proces 'mass upload' voltooid worden. Het kan enkele minuten duren, de ingeschatte resterende tijd wordt weergegeven.
  • Zodra de lijst met contacten is geüpload, wordt het bericht 'Gebruikers zijn succesvol toegevoegd' weergegeven.
  • De volledige lijst met gebruikers wordt weergegeven in het tabblad 'Gebruikers beheren'. De gebruikers hebben de status 'uitgenodigd' en ontvangen een e-mail met een link naar de software.

Hoe kan ik als beheerder gebruikers nogmaals uitnodigen en ze weer toegang tot software geven?

  1. Ga als beheerder naar je abonnementen.
  2. Kies het abonnement door te klikken op 'Gebruikers beheren' in het menu met 3 puntjes.
  3. Kies de gebruiker die je opnieuw wilt uitnodigen, klik op de 3 punten en klik op 'Uitnodiging opnieuw verzenden'.

Je kunt ook een specifieke e-mail/naam 'Filteren' en/of 'Alle gebruikers selecteren' die je opnieuw wilt uitnodigen.  

  • De gebruiker die door de beheerder opnieuw is toegevoegd wordt via een e-mail uitgenodigd om de software via een email te gebruiken.
  • Deze gebruiker krijgt toegang tot de software door de link in de ontvangen e-mail te volgen. Als de gebruiker nog niet op de lokale Hilti-webpagina is geregistreerd, dient de gebruiker een e-mail en een wachtwoord te creëren om de software te gebruiken.

Hoe kan ik als beheerder gebruikers verwijderen om licentieplaatsen vrij te maken?

  1. Ga als beheerder naar je abonnementen.
  2. Kies het abonnement door te klikken op 'Gebruikers beheren' in het menu met 3 puntjes.
  3. Om een gebruiker te verwijderen, open het menu met 3 puntjes en klik op 'Gebruiker verwijderen'.
  4. Om meerdere gebruikers te verwijderen, klik op 'Gebruiker verwijderen' links onderaan de pagina. Kies de gebruikers die je wilt verwijderen en bevestig je keuze.

Hoe kan ik als beheerder de hoeveelheid licenties binnen mijn PROFIS Engineering-abonnement verhogen of verlagen?

  1. Ga als beheerder naar je abonnementen onder het Abonnementenportaal.
  2. Kies het abonnement of klik op de 3 punten om de actieknop  'Gebruikers beheren' tabblad te kiezen.
  3. Klik op 'Hoeveelheid wijzigen' in de rechterbovenhoek en selecteer het aantal licenties (seats) dat je wilt hebben. (De hoeveelheid die je momenteel hebt wordt weergegeven)
  4. Je kunt je aantal licenties onmiddellijk verhogen, maar pas aan het einde van de looptijd verlagen.
  5. Kies het aantal licenties dat je wilt hebben en klik op 'Doorgaan'.
  6. Je vernieuwde toegenomen aantal licentie(s) zullen onmiddellijk voor je beschikbaar zijn.
  7. Als je de hoeveelheid van een lopend abonnement verlaagt zal de wijziging pas aan het einde van de termijn van toepassing zijn.

Opmerking: De wijziging in de hoeveelheid licenties en de aanpassing van het overeenkomstige bedrag zal op je aanstaande factuur te zien zijn.

Hoe kan ik als beheerder mijn PROFIS Engineering-licentietype veranderen (upgraden)?

  1. Ga als beheerder naar je abonnementen.
  2. Kies het abonnement door te klikken op 'Abonnement beheren' in het menu met 3 puntjes.
  3. Klik op 'Abonnement wijzigen' rechtsboven.
  4. Selecteer de wijzigingen die je wilt maken (licentietype en/of de licentiehoeveelheid).
  5. Bevestig je wijzigingen.

Opmerking: De wijziging van het licentietype en/of de licentiehoeveelheid, zal samen met de aanpassing van het overeenkomende bedrag op de aanstaande factuur worden weergegeven.

Hoe kan ik als beheerder mijn PROFIS Engineering-abonnement opzeggen?

  1. Ga als beheerder naar je abonnementen.
  2. Kies het abonnement door te klikken op 'Abonnement beheren' in het menu met 3 puntjes.
  3. Klik linksonder op 'Abonnement annuleren' en kies de reden voor de annulering, zodat wij feedback krijgen. Je toegang tot het abonnement zal beëindigd worden voor de volgende termijn.

Opmerking: Zelf het abonnement opzeggen is via het Abonnementenportaal alleen mogelijk binnen de periode die vermeld staat in je overeenkomst. Neem voor meer informatie of vragen contact op met de klantenservice.