Nieuwe ideeën, beter uitgevoerd
Altijd een stap verder gaan
Geconcentreerde competentie voor planningsmethodes binnen netwerken
"De bouwsector beleeft momenteel grote veranderingen en zal de komende tien jaar meer hervormingen kennen dan de afgelopen 100 jaar", zegt Dr. Stefan Nöken, leidinggevend medewerker van het concern. Building Information Modeling (BIM) speelt een wezenlijke rol in dit proces. Om de klanten zelf te laten ervaren wat BIM is, werd in juni 2019 het Hilti BIM Experience Center in Rotterdam geopend
In Rotterdam is het mogelijk om de modelmatige planningsmethode te leren kennen en de voordelen ervan te ontdekken. Bezoekers krijgen een compleet overzicht van het proces - van de ontwerpoptimalisering en prefabricage tot de validatie en documentering. Projecten worden productiever, duurzamer en veiliger met de ondersteuning van BIM.
Vorig jaar heeft Hilti zo'n 250 bedrijven geassisteerd bij hun planning met BIM.
In 2019 werd in totaal 367 miljoen CHF geïnvesteerd in onderzoek en ontwikkeling. Net als in voorgaande jaren is dit gemiddeld zes procent van de omzet, wat veel zegt over de prestaties en de innovatiekracht van de onderneming. Door onderzoek en ontwikkeling worden niet alleen nieuwe producten gelanceerd, maar ook het bestaande assortiment voortdurend uitgebreid.Een betrouwbare bron voor verbeteringssuggesties: de feedback van onze klanten.
Nog dichter bij de klant
De nabijheid van de klant is voor Hilti altijd een topprioriteit geweest. Onze medewerkers staan dagelijks in contact met ongeveer 250.000 klanten wereldwijd. De directe verkoop in Europa is echter heel anders dan bijvoorbeeld in Tanzania. Daar zien wij zogenaamde "jagers" op motoren met rode verkoopboxen op de weg. Deze "bouwplaatsjagers" proberen spontaan apparatuur of verbruiksgoederen te verkopen aan de geïnteresseerde klant.
In Europa gaat het er in de directe verkoop heel anders aan toe. En hoewel klanten en Hilti-verkoopadviseurs hier iedere dag professioneel samenwerken, kan de uitwisseling van informatie en advies nog altijd worden geoptimaliseerd. Daarom werd er met geselecteerde partners een digitaal systeem getest om in de nabije toekomst nog sneller en nauwkeuriger te kunnen reageren op individuele vragen.
Sociaal en ecologisch verantwoord handelen
Een onderneming zoals Hilti draagt een grote verantwoordelijkheid ten opzichte van mens en milieu. Deze verantwoordelijkheid komt tot uiting in tal van activiteiten. In het kader van een wereldwijde CO2-strategie is de uitstoot per hoofd van de bevolking in 2019 met nog eens 2,7 procent gereduceerd. Het geheim: Hilti vertrouwt op een drie-eenheid: de aankoop van groene energie, energiezuinige mobiliteit en energiezuinige productie. In Oostenrijk werden daarom alle hallenventilatoren op de productielocatie in Thüringen vervangen door lamellenventilatoren. Naast een besparing op energie droeg dit ook bij aan het creëren van een beter klimaat in het gebouw. In totaal werd er tijdens het afgelopen boekjaar in de productielocaties enkele 100.000 kWh elektriciteit bespaard.
Meer informatie over duurzaamheid en milieubewustzijn bij Hilti
Respect voor mensen komt tot uiting in tal van initiatieven om de mensenrechten te handhaven en corruptie te bestrijden. Door middel van een gedragscode verplichten leveranciers zich bijvoorbeeld tot het naleven van internationale vereisten en ethische normen. In 2019 werd een systeem ter voorkoming van corruptie verder ontwikkeld en aangevuld met een beleid voor belangenverstrengeling.
Binnen de onderneming zijn er veel initiatieven waar de medewerkers van profiteren. Veiligheid en gezondheid spelen een grote rol. In de afgelopen jaren is er al veel bereikt door het voorkomen van ongevallen. En met lokale maatregelen rond gezondheidsbeheer op het gebied van sport, gezonde voeding en medisch en psychologisch advies wordt de medewerkers aanzienlijk meer geboden dan wettelijk verplicht is. De bedrijfscultuur van Hilti is minstens zo belangrijk. "The Hilti Way" staat voor het feit dat de bedrijfsgroei en de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers ook in de toekomst een eenheid zullen blijven vormen en dat de onderneming trouw blijft aan zijn motto "Wij bouwen aan een betere toekomst" door middel van innovatieve product- en serviceoplossingen.
Ontdek hier de volledige digitale versie van het jaarverslag 2019
Dit vindt u misschien ook interessant
Goede bedrijfscultuur
Maart 2020 I 4 minuten I Bedrijf & Mensen
Talent ontwikkelen en samen naar de toekomst kijken – zo bouwt u een sterke medewerkersloyaliteit op. Lees het interview met Mandy Thumm, Hilti Employer Branding, om erachter te komen hoe werkgevers deze uitdaging concreet kunnen aanpakken.
Lees verderHoe blijft u aantrekkelijk als werkgever?
Maart 2020 I 4 minuten I Bedrijf & Mensen
Wanneer is een werkgever aantrekkelijk? Het antwoord verandert met een nieuwe generatie medewerkers. Lees hoe u zich kunt positioneren als een gewenste werkgever in tijden van een tekort aan vaardigheden.
Lees verderEen middel tegen het gebrek aan geschoolde arbeidskrachten
Maart 2020 I 4 minuten I Bedrijf & Mensen
De situatie is ingewikkeld: Terwijl de ordersituatie op een recordhoogte ligt, vinden steeds meer bedrijven niet genoeg werknemers. Maar er is één kans: interne training. Met deze tips vindt u weer genoeg stagiaires die enthousiast zijn over uw bedrijf.
Lees verderHoe kunnen wij zorgen voor een duurzame toekomst?
Februari 2020 I 3 minuten I milieu, duurzaamheid
Verantwoord ondernemen betekent verantwoordelijkheid nemen voor het milieu. Daarom maken recycling, groene technologieën en verminderde CO2-uitstoot deel uit van de duurzaamheidsstrategie van Hilti. Wat heeft onze nieuwe koffer ermee te maken? Lees het hier.
Lees verderHet succesduo voor meer productiviteit
Oktober 2019 I 4 minuten I diensten, competentie, interview
Alleen al goed, samen nog beter: velen vertrouwen in het machinebeheer reeds op de combinatie van het bedrijfsmiddelenbeheer ON!Track en het machineparkbeheer. Welke problemen daarmee worden opgelost, berichten klanten in een interview.
Lees verderAndere interessante artikelen
-
Hoe kunnen wij zorgen voor een duurzame toekomst?